Dátum: 2019. szeptember 17. kedd    Mai névnap(ok): Zsófia, Ludmilla


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
Belépés
Név:    
Jelszó:  
Keresés a fórumokban
Főoldal / Autó - motor / Légzsák - jobb, ha nincs?
  Légzsák - jobb, ha nincs? 1. - 20.
automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.03.01. 10:33(32)
Ez is érdekes:

Biztonságos üléshuzat

Újfajta biztonsági berendezést fejlesztettek ki a londoni Brunel Egyetem kutatói. Az érzékelőkkel ellátott kárpit érzékeli a ráülő személy, csomag nagyságát és az információt továbbítja a légzsákokat szabályzó rendszernek.

A légzsákok nagyságát befolyásolja ezentúl a személy nagysága és súlya, így nagyobb a biztonság és elkerülhetőek a légzsák-balesetek. A rendszer érzékeli a mozgást is, így képes észlelni, ha a vezető elalszik és teste elernyed. A feltalálók és az autógyárak között már folyik az egyeztetés a találmány alkalmazási területeivel kapcsolatban.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.02.28. 12:45(31)
Íme 1 hír, később nyílt ki a légzsák, és ez egy nő halálát okozta:

Ford Pays for Late Air Bag

Ford has agreed to pay $1.5 million to the family of an Illinois woman killed after her Ford Ranger's air bags deployed too late, The Associated Press reported.

The woman drove into a light pole in a parking lot on a rainy night at 19 mph. The impact caused the air bag to deploy but it knocked the woman's head back, fatally breaking her neck.
Computer sensors in the truck's data recorder revealed that it took 118 milliseconds after impact for the air bags to deploy, more than twice as long as Ford had determined as safe, lawyers for the plaintiffs said, according to the AP.

Attorneys for the woman contended that the bags are supposed to deploy within 50 to 60 milliseconds. Ford argued that the woman's death was caused by a congenital disorder, fused vertebrae in her neck, which put her at extreme risk of dying in any car accident and pointed out that the occupant of the pickup's passenger seat, who wasn't even wearing a seat belt, was not injured.
A Ford lawyer said the company agreed to the settlement because of the uncertainty of a jury trial and computer evidence.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.12.13. 13:37(30)
Hm, sajátos megközelítés... azért egyiket se próbáld ki :)

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.12.12. 16:02(29)
Inkább okozzon a cigaretta égési sérüléseket (ksöbb meg tüdőrákot) a fülbevaló meg szakítsa le a fület a légzsák miatt mint a szélvédő vagy egy fa miatt!

mjm22válasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.12.03. 13:49(28)
köszönjük automotor az alapos utána járást, megfogadjuk a tanácsokat.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.12.03. 12:20(27)
Mostanában elég sok cikket olvastam a légzsákokról. Az itt leírtakat nálam okosabb emberek találták ki. Nekik csak elhiszitek...

A LEGFONTOSABB SZABÁLYOK A LÉGZSÁKKAL FELSZERELT AUTÓBAN:

- Nem szabad a kormányhoz közel ülni, mert ez a légzsák nagy sebességű nyitási területe. A kormányt enyhén hajlított karral kell fogni, a háttámla állása minél jobban közelítse meg a függőlegest.
- A biztonsági övet be kell kapcsolni, mert a vezető előrelendülő teste szembetalálkozhat a vele szemben mintegy 300 km/óra sebességgel nyíló légzsákkal. Csak becsatolt biztonsági övvel együtt nyújt hatékony védelmet a légzsák.
- A biztonsági öv felső pontját - a testmagasságunktól függően - minél alacsonyabbra állítsuk.
- A fejtámla felső széle a fejtetővel legyen egy magasságban (a légzsák csak az előrecsapódó testet védi, hátrazuhanáskor a fejtámlának jut védőszerep).
- Ütközéskor a kinyíló légzsák miatt a pipa, a cigaretta sérüléseket és égési sebeket okozhat az arcon!!!
- Csak törhetetlen lencséjű szemüveget vagy lágy kontaktlencsét viseljenek a légzsákos autóban ülők.
- Tilos súlyos fülbevalókat viselni, mert a légzsák kirobbanásakor a fülbevalók letéphetik a fület!!!
- Utasoldali légzsák esetén gyerekülést ne tegyünk az első ülésre, ha nem kiiktatható a légzsák.
- Lehetőleg ne használjunk az autóban rádiótelefont, mert lehet, hogy az általa keltett elektromágneses hullámok berobbanthatják a légzsákot!
- Az ülést csak a szükséges mértékben állítsuk magasra, mert könnyen kikerülhetünk a légzsák védelméből (az arc rácsapódhat a szélvédőre vagy a kemény műszerfalra).
- A kormányt nemcsak vezetéstechnikai okokból kell szabályosan fogni, hanem azért is, mert a felrobbbanó légzsák alkartörést, ujjtörést is okozhat.
- Utasként ne tegyük a lábunkat a műszerfalra...

Ezeket a hasznos tanácsokat betartva elkerülhetjük, hogy a jótékony légzsák sérülést okozzon.

csodapityuválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.30. 09:50(26)
Igen ez így van. Én is hallottam már olyan véleményeket autós szakértőktől, hogy ha nem is fapadosra, de azért nem ennyire "komfortosra" kéne csinálni az autókat, hiszen így mindenki tudná hol a határ, mennyit bír. Így viszont akinek van pénze mindenféle opciókra, az megveszi a nagyobb sebességet is, s az utakon ők azok, akik ezzel visszaélnek.

Én pont fordítva gondolkodnék. Ha van egy "bombabiztos" kocsim az még nem jelenti azt, hogy mindent megengedhetek magamnak.

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.29. 17:32(25)
A Spektrum egyik műsorában arról volt szó, hogy hiába építenek biztonságosabb autókat, az emberek annál gyorsabban hajtanak velük!
Ha tudod, hogy úgyis megfog a légzsák, akkor vakmerőbben száguldozol!

csodapityuválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.29. 13:05(24)
Most megfogtál. Szerintem a kezdeti időszakokban biztos volt egy-két ilyen típus. Vagy valki más jobban tudja?

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.31. 18:01(23)
Van olyan autó amiben van légzsák de kézi állítású biztonsági öv van?

Előzmény
mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.31. 17:58(22)
Megható :..)
Bár szerintem egy külső légzsák, vagy bármi más max 30km/h ütközést tud tompítani.
A halálos gázolások nagy része alacsonyabb sebességnél meg attól szokott lenni, hogy az autóról leeső áldozat beveri a fejét.
A megoldás egy parkolóradarhoz hasonló érzékelő lehetne, mely a vezetőnél előbb veszi észre az akasdályt és megállítja az autót.
Mondok jobbat! Minnél több alul és felüljáró!

Intimidatorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.27. 13:33(21)
KÜLSŐ LÉGZSÁK !!!

A gyalogosok a leggyengébb és a legvédtelenebb szereplői a forgalomnak. Ezért az autógyártók a gyalogos légzsák különbözői koncepcióin dolgoznak.

Európában közel 7000 gyalogos hal meg évente közlekedési balesetben. Az Euro-NCAP-Program keretein belül az 50 legjobb autót tesztelték gyalogosbiztonság szempontjából. A legjobb eredményt a Honda Civic mutatta: az ütközők hamarabb engednek, a szélvédőmosóknak előre kialakított töréspontjai vannak, a motorháztető alatti "pufferzóna" biztosítja azt, hogy az áldozat ne közvetlenül a motorra essen.

Még kísérleti szakaszban vannak a külső légzsákok, amelyek az ütközés erejét hivatottak csökkenteni. AZ USA-ban a Ford Explorer terepjárót legújabban az ütközőbe épített nagyobb, és közvetlenül a szélvédő alatt elrejtett 2 kisebb légzsákkal szerelték fel. A Volvo a Biztonság koncepció autójában próbálgatja a külső légzsákot, és a Toyota-nál is készültek prototipusok. A gyártók szerint így is évek kell elteljenek, hogy a külső légzsák szériatartozékká váljon.
Szintén a jövő zenéje az a motorháztető, amely ütközésnél kissé megemelkedik, hogy a gyalogost felemelje, és a szélvédőbe csapódását megakadályozza.

Középtávon a gyalogosok védelmét a gyártók szerint azzal lehet fokozni, hogy az autót kissé átépítik, és egy ún. "puha orrot" alakítanak ki.
Ezen felül a BMW-nél egy felhabosított ütközőn, a motorháztető anyagának megváltoztatásán, és különleges kiképzésű fényszóróüvegen dolgoznak. De amíg erre vonatkozóan nincsenek egyértelmű előírások, nem várhatóak áttörő eredmények.

Kis sikereket azonban már elért a gyalogosvédelem. Berlinben és Brüsszelben tervezik a terepjárókon látható gallyfogó rács betiltását. Egyre több ablaktörlőt süllyesztenek a motorháztető alá, a külső visszapillantótükrök könnyen mozdíthatóak. A hűtőrács figuráin is változtattak: A Rolls-Royce Lady Emily-ja, csakúgy mint a Mercedes csillaga olyan könnyen mozog, hogy senki ne sérthesse magát meg vele. A Jaguár is lemondott -legalábbis Európában- az ugró ragadozóról a gyalogosok érdekében.

Intimidatorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.25. 14:31(20)
A megvilágosodás:

Az autógyárak biztonsági szakemberei mind jobban teletömködik az autókat légzsákokkal: a kormányban, az utas előtt, az üléstámlák oldalában, a tetőív alatt és még ki tudja hol lapulnak ezek az összehajtogatott szerkezetek. Feladatuk, hogy lelassítsák balesetkor a testet. Működésük egyszerű: egy pirotechnikai töltet felrobban, és ennek égéstermékei fújják föl a különleges anyagból készült zsákot, ha felfújásnak nevezhető, amikor valami 30-40 ezredmásodperc alatt megtelik gázzal. Épp ezért fontos, hogy NE HAGYATKOZZUNK CSAK A LÉGZSÁKRA! Továbbra is a biztonsági öv az ELSŐDLEGES "lassítóeszköz", nélküle viszont az airbag közel akkora pofont ad, mint a műszerfal.
Minden lufi egyforma, ha nincs felfújva. Amikor viszont már látjuk a különbséget, lehet, hogy késő.

Remélem Mar_c sikerült válaszolnom a kérdésedre (18, 19, 20).

Intimidatorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.25. 14:23(19)
Az európai légzsákok kisebb méretűek. A gyártók feltételezik, hogy be van csatolva az autós. Amerikában viszont ez nem divat, ott a gyártók eleve nagyobb méretűre felfújódó légzsákot adnak autóikba.
Kérdésedre a válaszom: A légzsák kinyílik akkor is, ha nem vagy becsatolva, de így nem lesz teljes értékű a védelem. Persze nagy sebességnél ne várj csodákat becsatolt övvel sem... (lásd: övfeszítő /18/)

Előzmény
Intimidatorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.25. 14:18(18)
AZÉRT EZ IS KELL A BIZTONSÁGOS AUTÓZÁSHOZ:

Az autók leggyakoribb biztonsági szerelvénye az övfeszítő. Arra szolgál, hogy az esetleg lazán álló biztonsági övet ütközéskor meghúzza, így minimalizálva annak lehetőségét, hogy az előrelendülő test nekiütődjön a műszerfalnak, a kormánynak vagy a szélvédőnek. Erre azért van szükség, mert az öv megnyúlik amikor a mozgási energiát felemészti. Az európai ütközési teszteknél - ahol 54 km/h-val ütközik az autó - az övet 900 (!) kilogrammnak megfelelő erő húzza. Aki persze nem kapcsolja be soha, mindig tud egy-két történetet arról, hogy hány ismerőse lett az öv áldozata - azt pedig elfelejti, hogy hányakat mentett meg. Tanulság: a szelektív véleményalkotás nagy erősségünk, úgyhogy legalább azért kapcsoljuk be az övet, mert kötelező. Ellenkező esetben megbüntet a rendőr.

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.16. 17:44(17)
Lenne egy kérdésem a hozzáértőktől:

A légzsák akkor is kinyílik, ha nem vagy becsatolva?
Ha igen, akkor át kéne tervezni olyanra, hogy az öv feszülésére nyíljon ki!
Ha kirepülsz, még mindíg jobb esélyeid vannak, mintha fejbecsap a zsák öv nélkül!

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.16. 17:42(16)
Most történt az a karambol az Opellal éas a felrobbant trabanttal.
Az Opeknak kinyílt a légzsákja és már aznap kijöhetett a kórházból (vizsgálati fokságba).
A Trabantosok rosszul jártak :(
Akinek nem volt bekapcsolva az öve, az kirepült es meghalt, akinek be volt, az bent égett.

Gondolom, ha megfog az öv, attól mág beütheted a fejed annyira, hogy elveszted az eszméleted és bennégsz.
Ha az airbag is megfog, talán annyira magadnál maradsz, hogy kikászálódj.

Intimidatorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.06. 10:29(15)
Pedig írhatnál sokszor öregharcos...

oregharcosválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.04. 13:37(14)
A ngardánbox környékére rakják a vezérlőegységet semmiféleképpen nem a gyűrődési zónákba a gyártók változó értékekkel adják ki az egységeket pl:a mondeo légzsákja nehezen az escorté viszont nagyon könnyen elsülnek. Opeléknál 2G a trend.Nem írok többet mert mennem kell.
Csá

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.03. 17:41(13)
Csak okoskodunk...
Te viszont kifejthetnéd bővebben!

 
1| 2
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu