Dátum: 2019. szeptember 19. csütörtök    Mai névnap(ok): Vilhelmina


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
Belépés
Név:    
Jelszó:  
Keresés a fórumokban
Főoldal / Sport / Zanardi !!!
  Zanardi !!! 1. - 20.
timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.04.01. 03:12(20)
Én bízok benne, hogy sikerül az esetleges visszatérés a versenyszerű sport világába, s nem csak zászlóval a kézben

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.03.25. 16:07(19)
Zanardi hallat magáról:

Alex Zanardi visszatér a Lausitzringre és idén az õ jelzésére rajtol majd el a CART bajnokság mezõnye a német versenypályán. A korábbi CART pilóta tavaly ezen a versenypályán szenvedett balesetet, aminek következtében mindkét lábát elveszítette.

Az olasz versenyzõ azonban elképesztõ akaraterõvel és kitartással dolgozik azon, hogy újra "normális" életet élhessen és akár versenyautóba is ülhessen. 35 éves kora ellenére újra tanul járni /a legfejlettebb művégtagon/, és már most maga vezeti utcai autóját.

A németországi versenypálya vezetõje, Hans-Joerg Fischer elmonta, hogy Zanardi beleegyezett abba, hogy szeptember 21-én õ indítsa útjára a lausitzringi versenyt.

Annak, hogy Zanardi újra CART autót vezessen kicsi az esélye, de mégis visszatérhet a versenypályákra alacsonyabb osztályokban. Jason Watt és Clay Regazzoni is jó példát mutat abban, hogy egy bénító baleset után is lehet versenyezni.

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.02.17. 16:15(18)
Jó volna többet megtudni a prtéziséről... mármint, hogy pl. számítógéppel vezérelt-e, meg ilyenek

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.02.13. 11:28(17)
Zanardi járni tanul:

"Egy napon a fiammal a nyakamban fogok sétálni" - jelentette ki az egyik olasz lap újságírójának Alessandro Zanardi.

Az idén Zanardi hihetetlen munkát végzett a bolognai orvosok felügyelete mellett, protézist kapott, amellyel lassan megtanult járni, sõt, autót is vezetett - igaz, kézi irányításút. Az utóbbi hónapokban hihetetlen akaraterõrõl tett tanúbizonyságot, tavaly a nemzetközi szövetség díjkiosztó gáláján ragaszkodott hozzá, hogy állva vehesse át a díját a színpadon.

"Új életet kezdtem. Ezek az új lábak lehetõvé tették, hogy kiszálljak a tolószékbõl. Remélem, ha minden nap tréningezek, akkor hamarosan olyan dolgokat is meg tudok majd csinálni, amik egyelõre túl bonyolultnak tûnnek. Ez egy kemény csata, de én nem adom fel! Újra meg kell tanulnom járni, úgyhogy reggelente ezt gyakorlom."


Zanardi, aki kétszer nyert Cart-bajnoki címet, azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy egyszer visszatérjen a versenypályákra. Ám egyelõre sétálni kell megtanulnia - és ha sikerül, az is felér majd egy verseny megnyerésének örömével.

"Olyan keményen dolgozom, ahogy csak bírok, mert járni akarok!"

Hát erre nincs szó...

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2002.01.26. 21:40(16)
Éljen Alex!

Én bízom benne, hogy ez a fiú még autót fog vezetni!!!

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.12.21. 12:56(15)
Zana lábra állt:

Zanardi Stands Unaided
December 16 - It was an emotional moment during the "Caschi D'Oro" celebration in Italy,
when Alex Zanardi was honored on stage. He was helped out of his wheelchair by two men and
then stood unaided on his new legs. At this point in time Zanardi is not able to walk unaided, but this
is most certainly a step in that direction.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.11.12. 12:58(14)
...sőt, már autót vezet!!!

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.11.06. 08:56(13)
Alex szerepelt a nyilvánosság előtt.

Zanardi már otthon van, sőt vasárnap a fontanai CART futam közvetítésében nyilatkozott is. A srác tele van tervekkel...

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.10.15. 14:17(12)
Alex Zanardi így látja helyzetét: "Jól érzem magam. A fájdalmak elmúltak. Már nagyon várom, hogy hazamehessek. Sok dolgom van, a terápiák és a rehabilitációs programok, de fő célom az, hogy újra járhassak. Ez nagyon izgat engem. Sok ember számára ez a mondat teljesen természetes, de számomra ez hatalmas öröm lenne. Az emberek mindig ezt mondják nekem: 'Alex, a technika mai eszközeivel semmi sem lehetetlen. Újra tudsz majd síelni és még versenyautót is vezethetsz.' Én ilyen dolgokról nem is álmodom. Csak újra állni szeretnék, hogy odamehessek a fiamhoz és a karjaim közé vegyem." (...)

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.10.04. 12:04(11)
A mai újságok is írnak róla, bár ezeket már tudhattuk eddig is: Zana jól van, nemsokára Olaszországban folytatódik rehabilitációja. Még nem merte megnézni a videofelvételeket a balesetről... Nem is emlékszik a versenynapon történtekre.

A kórházban meglátogatták barátai, versenyzőtársai (Jimmy Vasser, Tony Kanaan, Max Papis) és csapatfőnöke (Mo Nunn) is.

Vasser többek között ezeket mondta: "Alex csodálatos ember, akiért mindannyian aggódtunk, hogy elveszítjük őt. Nagyon hálás vagyok azért, hogy életben maradt, és ő is." ( - nagy az összetartás a CART-ban, mi meg csodálkozunk milyen közvetlenek (jó fejek) Villeneuve és Montoya, pedig nekik ez a természetes)

Tony Kanaan szavai: "Egy-két versenyző súlyáról beszélgettünk és arról, hogy milyen előnyöket jelenthet ez egyeseknek. Alex rám nézett és ezt mondta: Hé ember, én sokkal könnyebb vagyok mint te! Jimmy és én csak ráztuk a fejünket és vigyorogtunk. A régi Zanardi még mindig él. Azt mondta, hogy voltak már jobb napjai, de nagyon hálás azért, hogy életben van, és hogy láthatja fiát Niccolót felnőni. Tudom, néha Alex dühöng, de a legjobb formában van, és fel tudja fogni mi történt, mert ő erős. ...azt kérdeztem magamtól, hogy miért történnek ilyen borzasztó dolgok olyan jó emberekkel mint Zanardi. Az egyetlen válasz, amit el tudok képzelni, hogy egyedül ő az, aki elég erős ahhoz, hogy megmutassa nekünk, hogy lehet túlélni ilyen dolgokat mint ez..."

Szerintem meg tudja csinálni!

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.10.03. 10:26(10)
Nem tudja valaki, mi van most Zanardival?

csodapityuválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.23. 14:46(9)
Balesetek mindig benne vannak a pakliban, DE nagy részük elkerülhető lenne. Az emberi mulasztás...

londonválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.22. 20:04(8)
Szerintem a technikai sportok esetén, s az autós sportokra gondolva különösképpen írhatom ezt. újra kéne gondolni a sport jelentését, illetve, hogy lehet-e ezt még sportnak hívni. Nem tudom, de én lassan meghúznám a határt.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.21. 15:37(7)
Hi alain.

Igen. Talán jobb is, hogy levették. Ha nagyon kíváncsi vagy rá elküldöm e-mail-en, bár nem szívesen propagálom.

Nem tudom, mennyi balesetnek kell még történnie, hogy a CART vezetői észhez térjenek??? Még a sorozatot sem tudják jól reklámozni. Így nem is lehet... Szépen bemutatkoztak Európában. Az elmúlt évek szerencsétlenségei nem voltak elég meggyőzőek, hogy tenni kéne valamit a biztonság érdekében? Szép, szép, hogy elhalasztjuk a Texas-i versenyt, mert a srácokat elszédíti az ovál, de ez nem elég. Jeff Krosnoff (Toronto)/megvan mpeg-en, borzalmas/, Greg Moore (Fontana), Gonzalo Rodriguez (Laguna Seca) végzetes balesetei, nem beszélve a pályabírók/nézők haláláról (pl. Fernandez autójának lerepülő alkatrészei) (a versenyzők többszöri sérülései: Christian Fittipaldi...) és most ez... soknak tűnik!

Persze véletlenek mindig vannak. Így nézve Zanardi is rossz helyen volt rossz időben. Talán Elkhart Lake-ben történt 2 v. 3 éve, hogy Andretti fekete autójával 16x pördült meg, miután előzés közben hozzáért a másik autó kerekéhez. Autója úgy bukdácsolt, mint mikor egy kissrác a matchboxát dobálja. Majd kiszállt az autóból - még a haja szála sem görbült - és dühösen elindult kifelé, mert már megint pont nélkül fejezett be egy versenyt. Akkor nem fogta fel, de ő ott kapott még egy lehetőséget...

Az ovál versenyek egyáltalán nem unalmasak. A városi pályák állapotán is van mit javítani. Az eső az egész versenyt tönkreteheti (balesetek -> sárga zászlók). A pályák gyakran szűkek és olyan vérmes pilóták, mint pl. Paul Tracy hamar "elvesztik a fejüket".

Máshol épp egy tragédiának kell történni ahhoz, hogy a hiányosságokra fény derüljön (sajnos), s azt orvosolják. A CART-ban ez nem így van. Ne csodálkozzanak, ha rohamosan csökken a sorozat népszerűsége. Pedig az elmúlt 10 év igen izgalmas volt a CART/Indy Car-ban.

Te mit gondolsz erről alain?

alainválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.21. 12:51(6)
En meg akartam nezni azt a kepet, de
sehogy sem akart megjelenni.Lehet, hogy
mar levettek az oldalrol...????

Szegenynek tenyleg nehez lesz feldolgoz-
ni az egesz esemenyt.

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.21. 10:34(5)
Alex Zanardit felébresztették - azt sem tudta mi történt vele.

Öt nappal a Lausitzringen történt súlyos balesete után felébresztették a mesterséges kómából Alex Zanardit. "Már beszéltünk vele, de egyelőre még nem érti igazán, mi történt" - mondta Walter Schaffartzik professzor. Az olasz pilóta a Cart-világsorozat németországi viadalán, a boxutcából kifelé tartva ütközött a kanadai Alex Taglianival. A kanadai kisebb sérülésekkel megúszta az esetet, Zanardi viszont mindkét lábát elvesztette. Schaffartzik szerint Zanardi hamarosan elhagyhatja az intenzív osztályt, állapota stabil, nincs szükség többhetes kezelésre.

A Cart-világsorozatban tovább zajlik az élet, a pilóták csütörtökön már a nagy-britanniai Rockingham Speedwayen köröztek. (Zanardi szerelőit hazaküldte az Egyesült Államokba Morris Nunn csapatfőnök, aki azonban a másik pilótáját, Tony Kanaant indítja a versenyen.) Az eső miatt törölték az első nap edzéseit, így a versenyzők csak néhány próbát tehettek.

A cartosok egy héttel ezelőtt a Lausitzringen futották hivatalosan az első európai futamukat. Akkor sem sikerült edzeni az első napon - akkor is az eső szólt közbe - és a rajtsorrendet a vb állásának megfelelően állapították meg.

Korábban, még Indycar-sorozatként, az angliai Silverstone-ban és Brands Hatchon rendeztek bemutató jellegű viadalokat 1978-ban, de azok nem számítottak bele a pontversenybe. Az idei futamokon viszont már fontos pontokat lehet szerezni, ezekből egyelőre Kenny Bräcknek van a legtöbb, de szorosan a nyomában van a Gil de Ferran, Michael Andretti, Helio Castro-Neves trió.

Zanardi "jól" fogadta a hírt, annyit mondott, hogy: a lényeg az, hogy a családommal maradhattam... Rossz belegondolni, hogy felébredt, fel akart kelni és...

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.18. 20:19(4)
A következő képet tényleg csak erős idegzetűek nézzék meg. Borzalmas. Hangsúlyozom: ne nézze, aki nem bírja.

http://www.dailyf1.com/data/photos/specials/zanardi-crash.jpg

Borzalmas. Ismétlem, szörnyű kép...

A sajnálat rossz szó arra, amit érzek. Hogy fog innen egy ember úrja élni tudni, még akkor is, ha Zanardinak hívják?

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.18. 15:55(3)
)-:

automotorválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.18. 12:05(2)
Végtelen nagy szomorúságot érzek. Nevetségesnek tűnik, de én úgy érzem az ilyen balesetekkor, hogy egy jó barátot vesztettem el, pedig csak a tévében láttam versenyezni Allessandro Zanardit. /Sokak pályafutását figyelem az autóversenyek csúcskategóriáiban (Formula-1, CART, Nascar-sorozatok, IRL) 1986 tavasza (Elio de Angelis halálos balesete) óta./

Sajnálom őt, mert egy rendkívüli képességű autóversenyzővel lesz kevesebb a világ. A Formula-1-ben messze tudása alatt teljesített és sajnos a legtöbben csak innen hallották nevét. Pedig a CART bajnokságban egy egész korszakot neveztek el róla (1996-1998). Talán ez a hagyományosnak mondható autóversenyzés (kézi váltó + kuplung) volt igazán neki való. Hatalmas akaraterejével képes volt olyan csodákat véghezvinni, amit addig sosem láttam. Volt olyan verseny, ahol hátulról rajtolva felküzdötte magát az élre, majd megbüntették (olasz lévén kicsit túlbuzgó volt...), az utolsó (28.) helyre állt vissza, de innen is feltornázta magát, majd a boxkiállás miatt újra hátracsúszott, át kellett hámoznia magát a mezőnyön de végül megnyerte a versenyt. Bár jó autóban ült, csapattársa sem volt rossz pilóta (Jimmy Vasser, a ’96-os bajnok), mégis ő tényleg gyorsabb volt mindenkinél. Sorolhatnám a statisztikákat, melyek nevéhez fűződnek, de inkább nem teszem.

Szerencsés, hogy életben van. Akaraterejére csak most lesz igazán szüksége... Bízom benne, hogy újra talpra tud állni és megtalálja helyét a világban.

A FÁNKKIRÁLY nem ereget többé.

londonválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.17. 13:17(1)
Zanardi még az intenzíven

Stabilizálódott Alex Zanardi állapota, ám az olasz pilótának még napokig a berlini klinika intenzív osztályán kell feküdnie. Mint ismeretes, az olasz sofõr a Cart-világsorozat szombati, Lausitzringen rendezett viadalán szenvedett borzasztó balesetet. Alexandre Tagliani 320 kilométer/órás sebességgel, oldalról csapódott bele az olasznak a pálya közepén keresztbe csúszó autójába, Zanardi Reynard-Hondája kettétört, a sofõr egyik lába a térde fölött, a másik a térde alatt leszakadt.

A Cart-világsorozatban 1997-ben és 1998-ban bajnoki címet szerzõ pilóta rengeteg vért vesztett, de lélegzett, amikor kórházba szállították. Berlinben stabilizálódott az állapota, így sikerült megmûteni. A háromórás operáció során mindkét összeroncsolódott alsó végtagját térd fölött amputálták.

Monzában a Jordan-istálló vezetõje, Eddie Jordan megdöbbenve hallotta a híreket arról a pilótáról, aki 1991-ben az õ csapatában mutatkozott be a Formula-1-ben. A 34 éves Zanardi összesen 41 versenyen indult a száguldó cirkuszban, egyetlen pontját az 1993-as Brazil GP-n szerezte.

A Cartba az idén visszatérõ versenyzõért rokonai, barátai és rajongói mellett felesége, Daniela, és hároméves fia, Nicolo aggódik.





 
1| 2
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu