Dátum: 2019. augusztus 26. hétfő    Mai névnap(ok): Izsó, Natália


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
Belépés
Név:    
Jelszó:  
Keresés a fórumokban
Főoldal / Sport / Nascar
  Nascar 1. - 18.
timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.12. 20:48(18)
megyek csemegézni

csodapityuválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.09.11. 11:23(17)
Vasárnap (9-én) volt késő este az eurosporton winston-kupa közvetítés.
A Moteurs francia adón látható 11-én (ma), 19.35-től a Craftsman Truck (pick-up) verseny a virginiai Richmondból (kedvenc pályám). Ezt megismétlik 12-én 23.00-kor, és 13-án 16.30-kor. 14-én (pénteken) pedig a Winston Cup verseny látható ugyancsak Richmondból 19.35-től, amit a hétvégén vasárnap reggel megismételnek.

Van egy műsoroldal a neten: www.eurotv.com - ezen minden kevésbé ismert csatorna műsora megtalálható.

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.29. 17:27(16)
Na akkor végre valahára én is láthatok Nascar futamot, megnézem ha más nem jön közbe!!!

csodapityuválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.29. 14:19(15)
9. hozzászólás azzal kiegészítve, hogy a Moteurs francia adón szombat esténként is van winston-kupa. Az Eurosporton vasárnap esténként van valami magyar közvetítés imitálás. De most hétvégén nem hiszem, hogy lesz, mert US Open megy ezerrel. Hétfőn délelőtt is meg szokták ismételni, ha rendesek.

timotválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.08.17. 10:51(14)
Mikor lesz a következő általunk is követhető futam? nem tudja valaki?

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.25. 11:06(13)
EGY KIS NASCAR EGYVELEG

Alapszabályok, általánosságok: Itt most több oldalt lehetne írni... A NASCAR egy szervezet, melybe 10 versenyág tartozik. Idősebb a Formula-1-nél is, már 54. évében jár. Régen Grand National-nak hívták a sorozatot, most a legismertebb széria neve Winston Cup (a szponzor cigigyár miatt). (Olvasd el elejétől a topicot!) Itt 4 autómárka típusai képviselik magukat: Ford Taurus, Chevrolet Monte Carlo, Pontiac Grand Prix és az idén visszatért Dodge az Interprid típussal. Az autók mindegyike legalább 750 lóerős. A pályák 0,5 mérföldtől egészen 2,66 mérföld hosszúak, általában oválpályák, melyek csak elsőre tűnnek egyformának, valójában mindegyikben másképp kell vezetni, de vannak rendes versenypályák is. Az egyik ilyen Watkins Glen, a ’70-es években Formula-1-es helyszín volt. A versenytávban nincs időlimit, az egyetlen feltétel az ováloknál, hogy ne essen az eső – úgy túl veszélyes lenne. Általában a táv 400-500 mérföld, de létezik 600 mérföldes verseny is (x1,607=km)

Az edzéshelyezések határozzák meg a rajtrácson elfoglalt helyet, ám az edzés maga különleges, mert a szabadedzések után az edzés általában egy mért körből áll, a rövidebb pályákon kettőből. Másnap következik a verseny. 43 autó állhat rajthoz, 7 versenyzőnek még ha nem is tudja magát kvalifikálni, lehetősége van elrajtolni. Ez a tavalyi összetett helyezésétől függ, vagy az az évi teljesítménytől. A rajt gördülőrajt, zöld zászló lengetés... előtte olvasható, hogy a box hivatalosan mikor van nyitva: ez azt jelenti, hogy ekkor lehet kiállni normális esetben szervizelésre. Egyéb esetet okoznak a különféle kicsúszások miatt lengetett sárga zászlók, ekkor is be lehet jönni a boxba. A hosszabb pályákon a célegyenesben van a boxutca, ám szervizelni sárga alatt csak a vezető autóval egy körben lévők tudnak azonnal, a lekörözötteknek erre plusz egy kört várniuk kell. Rövidebb pályákon a célegyenesben vannak a rajtrácson előkelő helyezettek, a hátrébb állók az úgynevezett "backstretch" részen húzódnak meg. Sárga zászló addig tart, amíg a roncsokat el nem vitték és a pályát fel nem takarították, mert különben alkalmatlan a versenyzésre, utána a lekörözött versenyzők a pályaív aljára sorakoznak fel (1 kör hátrány), a vezető körön lévők a felső ívre állnak, és a pacecar kigurulása után újból jön a zöld zászló.

Box: minden boxutcának, a pályától függően megszabott sebességlimitje van, melyet manuálisan tartanak a pilóták, nincs F1-es gagyi gomb...a szervizelés után és előtt óriási a tumultus, a pályán az áll majd előrébb, aki a box végén lévő fehér vonalon hamarabb halad át! Igen látványosak a boxkiállások, egyszerre csak 4 szerelő érhet az autóhoz… Igen szigorúak a szabályok: már edzéseken is ún. keretbe teszik az autókat és az összes paramétereit mm-re pontosan lemérik. Versenyen ha valaki hibázik pl.: a boxutcában nem a megfelelő helyére áll be, vagy rosszkor jön ki és még rengeteg más…, a bírók azonnal megbüntetik, és a pilótának rögtön viselnie kell a következményeket. Minden boxhelynél áll bíró.(Nem kell hetekig várni, mint az F1-ben, hogy kiderüljön: kizárták Coulthardot Brazíliában a nem megfelelő szárny miatt…) Ésatöbbi ésatöbbi...más is írhat(na) ide egyebeket.

Lámpaburák azért vannak, mert a sorozat mindig ragaszkodik gyökereihez, ahol átépített szériaautókból készültek az első NASCAR-kocsik. SC: Stock Car, tehát zárt karosszériás autó (szabvány autók versenye). Emlékeztet arra, hogyha valaha veszel egy Ford Taurus-t, akkor az kívülről majdnem teljesen olyan, mint a pályákon látott Dale Jarrett vagy Mark Martin kocsija. És a hagyományőrzés és emlékeztetés a kiinduló modellekre beválik. Persze ezek az autók csak külsőleg hasonlítanak utcai változataikra… Érdekesség, hogy a szervezők nem engedik meg a modern technikát. A váltó pl. megmosolyogni való 4 sebességes őskövület. Egyszerű karburátor, V8-as motor… És mégis ezekkel a „dinoszauruszokkal” lehet 320 km/h-s átlagot!!! menni. A pilóták is követik a tradíciókat: nem ritkák azok a versenyzők, akiknek a nagyapjuk is itt versenyzett már, sőt a Petty család az első, akik 4 generáción át is jelen vannak(voltak). Jelenleg is zajlik egy generációváltás. Itt nem számít a kor. Nagyon nehéz bekerülni, még inkább bent maradni a Winston kupában. Általában az idősebb/érettebb versenyzők rosszul teljesítenek edzéseken, a versenyek végére azonban megtalálhatók az első 15-ben. Kivételek persze vannak: Jeff Gordon 30 évesen a sportág egyik legnagyobb ásza.

Idén 36 verseny van, ez majdnem minden hétvégén futamot jelent. Vannak csak pénzdíjas versenyek is, a leghíresebb a minden év májusában megrendezendő Charlotte-i All Star gála. Nagyon szimpatikus arcok, iszonyú nagy tudású pilóták állnak rajthoz. Ez a széria a legversenyképesebb a világon, általában a legeslegvégén, a 30valahanyadik verseny után dől el a bajnoki cím sorsa a jól megszervezett pontrendszer miatt. 1975-ig 100-tól 2-vel lefelé osztották a pontokat. Most az első 175 pontot kap, +5-öt, mert vezette a mezőnyt. Még 5-öt kaphat, ha a legtöbbet vezetett. A 2. legalább 170-et vihet haza. Így az is előfordulhat, hogy az első és a második is 180-at kap… A 43. helyezett is azért szerez 34 pontot. Sokszor csak az évadzáró utolsó futamon (Atlantában) dől el a bajnoki cím. Volt már 10 pontos különbség is a végére…

Minden verseny kardélre hegyezett, bárki nyerhet, az autók, a csapatok és a sofőrök is közel azonos tudásúak (ok: vannak gyengébbek), nem arról szól az egész, hogy most Ferrari vagy McLaren a többi meg csak szósznak jó, mert úgyis kiesik. Szóval nincs lefutott verseny, szinte lehetetlen előre megtippelni, ki fog győzni, és ez nagyon jó!!! Számomra ezek a fiúk a volán mögött nagyobb hősök, mint az F1-es fickók (kivétel: Ayrton Senna da Silva). Tessék belegondolni, hogy egy-egy verseny 3-4-5 órája mekkora koncentrációt, erőnlétet igényel: emberfeletti teljesítményekről beszélünk. Volt olyan verseny is, hogy az iszonyú nagy hőségben a pilótának a 2. körben elromlott a sisakhűtője, a 100. körnél úgy gondolta – befejezi, de olyan jól alakultak a dolgok, hogy a végén ő nyert (Ricky Rudd). Sőt: Tony Stewart már 3 alkalommal csinálta meg, hogy délután az Indianapolis 500-on versenyzett (IRL), majd másfél órás repülés után a Charlotte-i Coca-Cola 600-on is helytállt, (mindannyiszor az első 10-ben volt) ez ugye 1100 mérföld.

A balesetek velejárói minden versenynek, hiszen olyan nincs, hogy 43 autó centikre autózzon egymás mellett több száz mérföldön keresztül. Valakik mindig hibáznak, vagy a technika mondja fel a szolgálatot. 20 évente egszer fordul elő, hogy egy pilóta rajt-cél győzelmet arasson. Néha sárga zászló nélkül is teljesítik a versenyeket, még ilyenkor is az 1. és a 30. helyezett között a célban 3 másodperc volt a különbség.

Az autók eléggé biztonságosak, de sajnos történnek tragédiák: tavaly a legnépszerűbb 3 sorozat 1-1 tehetséges pilótája vesztette életét a pályákon. Ugyanazon a pályán, abban a kanyarban halt meg 2 pilóta (Kenny Irwin - Winston, Adam Petty – Busch; Tony Roper – Craftsmans Truck). Sajnos idén az évadnyitó Daytona 500-on vesztette el a NASCAR jelenkori legnagyobb csillagát: Dale Earnhardt az utolsó kör utolsó kanyarjában, a céltól 500 méterre ütközött a falnak. 49 évesen a sportág legnagyobbja tavaly alig maradt le 8. bajnoki címe megszerzésétől. Ettől sokkal súlyosabbnak tűnő baleseteket is túlélt már. Halálát az anyaghibás biztonsági öv okozta. Emlékét fia viszi tovább, tehetségét édesapjától örökölte...

Aki nem ismeri a versenyek szerkezetét, annak eleinte nehéz lehet figyelemmel kísérni az eseményeket. Egyszerűen nézni kell és akkor pontosan tudható, ki hogy áll. És persze ismerni kell az autókat, a rajtfelállást stb, hogyha netán az összefoglaló ugrik úgy 50 kört, akkor is képben legyél. De általában az amerikai közvetítés vérprofi, mert a képernyőn valahol mindig mutatják az állást (felül szokott futni leggyakrabban). A közvetítés óriási: még a kerékfelfüggesztésnél is van kamera – az izzó féktárcsa is látható.

A NASCAR egyedi varázsát könnyű megszeretni...


sportválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.07.09. 16:59(12)
megnéztem az oldalt, be fogom tenni az enciklopédiába

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.28. 08:48(11)
Ez így félreérthető. Szóval itt egy magyar oldal a témáról azoknak, akik ismerkednek ezzel az egésszel:
http://thundersite.fw.hu

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.28. 08:46(10)
Aki rookie a témában: http://thundersite.fw.hu

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.27. 13:08(9)
Élőben a helyszíneken. Idén a bajnokság 36(!) futamos, szép helyekre látogatnak el. (:

Szóval a Winston-kupáról (mert ugye a Nascar 1 szervezet, melynek 10 versenyformája van) az Eurosport felvételről tudósít 1 héttel később, minden vasárnap, valamikor 19 és 22 óra között. A magyar nyelvű kommentárból semmit sem fogsz megtudni. Nekem 200 a vérnyomásom a végén a sok hülyeségtől.

A Bush-széria versenyeiről (a 2. legnépszerűbb) a Motors csatorna tudósít hébe-hóba. Ugyanolyan izgalmas ez is.

A Craftsman Truck versenyeit (tuti pick-upok) a Moteurs (francia) adóján nézheted meg valamikor a héten, általában 18.30-tól.

Egyébként a híresztelésekkel ellentétben itt is vannak igazi versenypályák, és mindegyik oválteknő - ha elsőre nem is tűnik fel - különbözik.

londonválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.27. 10:52(8)
Hol lehet egyáltalán megnézni egy Nascar futamot

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.19. 11:51(7)
Viccelsz?

Én csak azt mondtam, hogy izgalmas autóverseny, magyar pilótáról nem szóltam. Egyébként soha nem lesz F-1-es versenyzőnk, erre a 80-as évek 2. felében volt esély az akkori helyzet miatt: az illetőt Kesjár Csabának hívták... Azóta felmerült Forró Judit neve (kitudjahovalett?), most épp Baumgartner Zsolté, sajnos nem fog bekerülni.

DE EZ ITT 1 NASCAROS OLDAL!

A kételkedők pedig nézzenek végig 1 futamot, pont azért, mert ehhez hasonló verseny nincs, ahogy Te fogalmaztál.

sportválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.18. 13:44(6)
A Nascarnak nincs piaca MO-on... se pálya, se versenyző... se csapat... és még hasonló verseny sincs itthon... mint pl az NBA és a hagyományos európai kosárlabda... ott azért van néhány kapocs... vagy pl. az F1

londonválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.14. 10:03(5)
Indítson pl. a Terasz egy rendes nascar oldalt...

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.13. 10:21(4)
1x 1 magyar keresőben megnéztem - Találatok száma: 0. Nálunk nagyon nem frankó ez a téma. Csak a jól bevált amerikai oldalak maradnak...

Előzmény
sportválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.12. 14:51(3)
Tud valaki egy jó magyar nascar site-ot?

mar_cválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.12. 11:50(2)
Nekem számítógépes játékot....

kyleválasz erre a hozzászólásra | e-mailt küldök2001.06.12. 11:46(1)
Magyarországon mindenki nagyon ért a Forma-1-hez (bár Formula 1, de ezt most hagyjuk), pedig léteznek más, izgalmasabb technikai sportok is. A NASCAR versenyek (is) ilyenek. Sokan idegenkednek tőle: "...a folyamatos balkanyarok hazája...", "...dögunalom, csak mennek körbe-körbe..." - mondják. Ezen túlmenően olyan emberkéket keresek, akik nem csak hallottak róla, hanem kicsit ismerik is Dale Earnhardt, Dave Marcis, Fireball Roberts vagy épp Cale Yarborough neveit.
Neked mit jelent a Nascar?

 
1
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu