Dátum: 2019. október 21. hétfő    Mai névnap(ok): Orsolya


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
 
 
 Aktuális cikkek
A póréhagyma
A póréhagyma a vöröshagyma korai fajtája. Tápértéke és gyógyhatása megegyezik a vöröshagymáéval. A különbség csak a felhasználásában van.
A vizitorma
A vizitorma több mint száz fajtája közül számos megtalálható a kertekben is, ez a zsázsa. A vizitorma értékes gyógynövény. Salátákhoz használjuk leveleit és zsenge hajtásait.
 
 
A spenót minden kertben megtalálható.
Van, aki õsszel elveti, hogy kora tavasszal a legkorábban hozzájusson a zöldellõ levelekhez.
Az õszi spenót vaskosabb levelû, szaporább, mint a nyári.
A spenót termeléséhez nem kell nagy szakértelem, elegendõ a jó föld, hogy amúgy is magas vitamin és ásvány tartalmát tovább növeljük.

A spenót gazdag vitaminokban és ásványi sókban.
Az egyik legértékesebb zöldségfélénk.
Ugyanúgy mint a rebarbarát nem szabad főzni, mert káros lehet az egészségünkre.
A spenót erõs antioxidáns.
Mindhárom vitamin megtalálható benne, amelyek együttes munkája a sejtjeink megvédése az oxigén szabadgyököktõl.
Van továbbá szelén is benne, ami szintén támogatja a vitaminok ezen tevékenységét.
A krónikus fáradtságnak több oka lehet.
Az egyik az hogy a szervezet nem jut elegendõ vashoz, illetve a bejutott vas a szervezetben kapcsolatba kerül nagy adag szervetlen C vitaminnal, és az leköti a vasat.
Az is lehet, hogy a szervezet nem jut elegendõ vashoz a táplálékból.
Okozhatja továbbá az állandó fáradság érzetet a szerves só hiánya a szervezetbõl.
Ha abbahagyjuk a C vitamin szedést, a spenóttal könnyen életerõhöz juthatunk.
Tartalmaz elegendõ vasat, és nátriumot.
Spenótot fogyaszthatunk megelõzésnek is, legajánlatosabb saláta keverékben.
Ha kúraszerûen fogyasztjuk, naponta ne többet, mint három fél csészével.
Keverhetjük paradicsomlével vagy más jellegzetes lével, attól függõen, milyen betegséget akarunk gyógyítani vele.
Santal
Az uborka
Az egészséges tök II. rész
A sütőtök
A spenót
A spárga
Ritka zöldségünk a rebarbara
A krumpli
Az egészséges tök I. rész
A főzőtök
A csirázott búza, árpa, vagy rozs
A szõlõ és a mazsola
A szilva
Mitől jobb a hazai bor mint a többi?
Ételcsodák avagy specialitásaitok
Hús kontra zöldségevők!
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu