Dátum: 2019. június 25. kedd    Mai névnap(ok): Vilmos, Viola


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
 
 
 Aktuális cikkek
A póréhagyma
A póréhagyma a vöröshagyma korai fajtája. Tápértéke és gyógyhatása megegyezik a vöröshagymáéval. A különbség csak a felhasználásában van.
A vizitorma
A vizitorma több mint száz fajtája közül számos megtalálható a kertekben is, ez a zsázsa. A vizitorma értékes gyógynövény. Salátákhoz használjuk leveleit és zsenge hajtásait.
 
 
A szőlőnek sokféle fajtáját ismerjük.
Ha vásároljuk és inkább az édesebbet szeretnénk, válasszuk a sárgábbat. Hasonló a helyzet a színes szõlõknél, minél mélyebb a színe, minél sötétebb árnyalatú, annál értékesebb számunkra. A színes szõlõ ugyanis antioxidáns, tehát lényeges szerepet vállal testünk védelmében, az oxigén szabadgyökök elleni harcban.
A szõlõ tápértéke az ásványi savak tartalmában van. A legtöbb benne a kálium, valamint jelentõs mennyiségû szelén található.

A szõlõ és a vörösbor is tartalmaz fitoesztrogent, ami segíti helyrebillenteni a szervez megbomlott egyensúlyát.
Olyan anyagot is tartalmaz, amely mûködésképtelenné teszi a vírusokat.
A krónikus fáradtság korunk betegsége. A hajszoltság, az idegesség, a környezeti szennyezõdés, a gyér táplálkozás válthatja ki a szervezet legyengülését. Ha nem teszünk ellene semmit, hamarosan valamilyen szervi elváltozássá fajulhat. A szõlõlével itt is érdemes kísérletezni néhány hétig.
Kísérletek bebizonyították, hogy a szõlõ jó hatással van az egészségre. A szõlõ tartalmaz boront, P vitamint, bioflavonodokat stb. Hat a koleszterin csökkentésére, illetve emeli a HDL szintjét, ami jó hatással van a szív mûködésére és az érrendszeri betegségekre.
A szõlõnek fogyaszthatjuk a gyümölcsét magában, vagy saláta összetételeként. A kúraszerû fogyasztás általában a lére szorítkozik, naponta egy-két csészével, amit centrifugázunk. Ha van lehetõség, akkor sötét színût szőlőt válasszuk.
Santal
Az uborka
Az egészséges tök II. rész
A sütőtök
A spenót
A spárga
Ritka zöldségünk a rebarbara
A krumpli
Az egészséges tök I. rész
A főzőtök
A csirázott búza, árpa, vagy rozs
A szõlõ és a mazsola
A szilva
Knorr zacskós leves
Mitől jobb a hazai bor mint a többi?
Kedvenc éttermed?
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu