Dátum: 2018. szeptember 22. szombat    Mai névnap(ok): Móric, Ottó


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
Krétakör Színház
PREMIER
,,Gyakorlom, milyen egy hamutartóban elnyomott csikknek lenni”
Március 16-ától a Belvárosi Színházban látható az Orlai Produkció Dühöngő ifjúság című előadása. Jimmy Porter jazztrombitást Szabó Kimmel Tamás alakítja, a feleségét, Alisont, Kovács Patrícia formálja meg. A további szerepeket Járó Zsuzsa, Ötvös András és Papp János játssza. A próbaidőszakban Kovács Patrícát kérdeztük.
Március 16-ától a Belvárosi Színházban látható az Orlai Produkció Dühöngő ifjúság című előadása. John Osborne klasszikussá lett drámájának fiataljai új elvárásokkal, új frusztrációkkal és új hangon szóltak hozzá a világhoz. A próbaidőszakban Kovács Patrícát kérdeztük.

– A Dühöngő ifjúság plakátján a szereplők vasalókat tartó kezeit látjuk, amely vasalókkal egymás kezét vasalják. Mit szimbolizál a kép?

– A darabban – csakúgy, mint az életben – nem fogadjuk el egymást olyannak, amilyenek valójában vagyunk, hanem megpróbáljuk kivasalni a másikat, hogy olyan legyen, amilyennek látni szeretnék. Egymást nyomasztjuk a vasalóval, ki akarjuk simítani a gyűrődéseket, el akarjuk fedni a csúnyaságokat, a rosszaságokat. Mindenki nagyon önző módon létezik, folyamatosan nyúzzuk egymást verbálisan.

 
– A jazztrombitás feleségét játszod. Milyen a karaktered?

– Olyan nő, aki alig szólal meg, akkor sem nyitja ki a száját, amikor családi cirkuszok vannak. Inkább belefordul például a vasalásba, és megpróbálja túlélni egyik napot a másik után. A férje folyamatosan megalázza, ő csak nyel, nincsenek sem szavai, sem tettei arra, hogy kiálljon magáért. Éveken keresztül hagyja, hogy verbálisan elnyomják. Ez egy furcsa családon belüli erőszak. A férfi azt érzi, hogy semmilyen érzelmet nem tud kicsikarni a feleségéből, mert bármit tesz vele, jégcsap marad, és csak vasal, vasal, vasal. Más-más viselkedést várnak el egymástól, és folyamatosan félreértik egymást. Azt hiszem, ez ma nagyon aktuális, sok párkapcsolatban élnek így.

– De egyszer csak robban a feszültség, gondolom.

– A jazztrombitás, akit Szabó Kimmel Tamás játszik, nagyon ellentmondásos, de vonzó férfikarakter, egyszerre lehet gyűlölni és szeretni. Teljes mértékben tönkreteszi a feleségét és a barátait. Saját magával van baja, de a környezetén veri le, mindenkit bokszzsáknak használ. Aztán a bejáratott életükben egyszer csak megjelenik egy idegen, a feleség gyerekkori barátnője, aki kinyitja a nő szemét, és onnantól kezdve, mint a biliárdasztalon a gellert kapott golyók, más irányba haladnak a dolgok.

– Jó hangulatban zajlanak a próbák?

– Egy ilyen darabot nem könnyű próbálni, mert nagy érzelmeket kell mutatni, van sírás és nevetés is, de egységben, szépen, igazán jól próbálunk. Egyfélét gondolunk a színházról, és az ízlésünk is hasonló. Külön szépsége a darabnak, hogy közös albérletben élünk a szerepbeli férjem barátjával (Ötvös András játssza), és sok férfibeszélgetés zajlik közöttük. Nagyon érdekes férfibarátság ez.

– Az egyféle színházi gondolkodás nem meglepő, hiszen Szabó Kimmel Tamás kivételével mindannyian Máté Gábor tanítványai voltatok. Mi jellemzi a mátésokat?

– Elsősorban az, hogy nagyon jól tudunk közösségben létezni. Látom az osztálytársaimon, hogy bármilyen színházba kerülnek, jó közösségi emberek lesznek. Másodsorban az, hogy kegyetlenül éles humorral nézzük saját magunkat és a világot. Máté Gábor mindenféle hisztériát, egót, színészi allűrt csírájában kiirtott belőlünk. Azt tanultuk tőle, hogy nem számít, ki a főszereplő, kinek van több mondata, ki nagyon, ki kevésbé ismert színész; egységben dolgoztunk. Másoknál inkább azt tapasztalom, hogy külön-külön, ez egójukkal mutatnak erőt, mi mátésok pedig együtt vagyunk nagy erő. Máté olyan, ,,nagy látószögű” színészeket nevel, akik nem katonákként, nem rutinból hajtják végre a feladatokat, hanem gondolkodó emberek, komplex képük van a színházról, fontos nekik a díszlet, a hang, a háttérszemélyzet, minden, ami az előadáshoz tartozik. Amikor nem ilyen típusú színházi morállal találkozom, nagyon nehezen viselem, mert nekem ez az alap.

– Megterhelő számodra ez a szerep?

– A próbákon lényegében azt gyakorlom, milyen egy hamutartóban elnyomott csikknek lenni, és ez nem komfortos érzés, ugyanakkor hálás szerep. Egy elnyomott nőt játszani, aki sokáig befelé él, nem mutatja ki az érzéseit, jófajta feladat. Ebből a befelé figyelésből magamról is sokat tanulok.

[L. Horváth Katalin]
2018-03-14 09:10:00

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Kamuti Jenőnek
Az „ezüst-herceg” közben orvosi diplomás lett, kitűnő sebész vált belőle, a MÁV kórház igazgatójaként lett (aktív) nyugdíjas. A sport terén, pedig Magyarországon elsőként UNESCO Fair Play-díj kitüntetésben részesült. A napokban a Nemzet Sportolójává választották. Hihetetlen – 80 éves! – Kadelka Lászlótól
Cikkarchívum
Egy varázslatos este Elvisszel Budapesten
Sík Ferenc-díj a magyar ősbemutatókért
Egy idegösszeomlás története
A jó – néha – elnyeri méltó büntetését
Shakespeare reload
Eisemann Mihály – Zágon István – Nóti Károly: Hyppolit a lakáj
4G: Grieg, G-dúr, g-moll
Tánc Világnap - köszöntő 2018.
Molnár Ferenc Delila a Centrál színházban
Mi lett volna, ha másképp alakul az életed?
Lőrinczy Attila – Balta a fejbe
Béres Ilona és Fodor Tamás a Magyar Színházban
Háy János - Utánképzés itt​as​ vezetőknek
Az a cappella királyai újra Budapesten
A bosszú íze
,,Gyakorlom, milyen egy hamutartóban elnyomott csikknek lenni”
Ereje teljében
„Az én kompetenciám a szöveg”
Nagyoperett és kisopera
,,Fontos, hogy akikkel együtt dolgoztam, úgy érezzék: összetartoznak”
Cikkek listája >>>

címszó
év
hónap
TV műsor
 
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu