Dátum: 2020. október 22. csütörtök    Mai névnap(ok): Előd


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

Alatta, fölötte
Előtte utána címmel egy hónapja bemutatta a Katona József Roland Schimmelpfening színpadi montázsát. Alatta, fölötte – bentről ki címmel Vajdai Vilmos hétfőn a TÁP Színháza a Süss fel napban kivesézte, kifigurázta, pedánsan kifordította travesztiájában. A játszók ugyanúgy elkeverednek a nézők között, mint a Katonában. Az előadás Schilling Árpád rendezése felett humorizál.
Ki-ki föláll és bele-beleakadva önvallomásába, terjengős semmit mondással magánügyei részletezésébe gabalyodik bele. Fenyő Iván Sam Mendezzel forgatott filmjének, dutyiban végződő kalandját regéli el. Bezerédi Zoltán főiskolai felvételijének évről-évre szabatosan részletezett sikertelenségét teregeti elő. Mészáros Béla lelkes fontoskodással ittas közlekedési kihágásának fejezetivel traktál. Czapkó Antal kamaszideje kuktaságára emlékezik. Elek Ferenc méltóságtelt szorongással beszél statisztakorának egyedül önmaga számára feledhetetlen emlékeiről. Jordán Adél a hátsó sorokból panaszosan méltatlankodik, hogy túlságosan hátul van. Mire előrekászálódna: mindenki (nézők is) megfordítják széküket, és az ellenkező irányban folytatódik az előadás. Jordán belenyugszik.

 
 
 
 
Keresztes Tamás drámai komolysággal, kafkai rémületet fogalmaz elő egy toronyházi lift kehes működéséből. Máthé Zsolt utcai balesetként családias hangon ismerteti a százéves háborút. Nagy Ervin a nézőtér legkényelmetlenebb helyére lopakodik be hol élveteg transzvesztitaként, hol szakállas bácsi, hol a Troilus és Cressidából kölcsönzött ormányos myrmidon maszkjában mondja monológjait, míg csak feldühödötten le nem tépi magáról az álcákat, ingerülten méltatlankodva, a rendezőt szidalmazva ki nem furakodik a nézőtérről. Paizs Miklós, Schnábel Zita, Schönberger Ádám, Szabó Simon, Ubrankovics Júlia, Vécsi Tibor párhuzamos magántörténetei a német színdarabot gúnyolják. Az előadás Schilling Árpád rendezése felett humorizál. Schilling derűsen ott ül a nézőtér közepén. Nem csak néző. Játékos is, jókedvűen részt vesz munkája kifigurázásában. Lelkes közreműködője munkája kardélre hányásának. Gyógyító humor, életelixír-önirónia azzal kecsegtet: lábadozik a beteg. A színházi öntudat csak önismerettel együtt egészséges.
A közönségnek is jót tesz a színház humorral adagolt öntisztulási folyamata.

Fotó: Nehéz Andrea

Forrás: mgp.szinhaz.hu

[M.G.P.]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Taub Jánosnak
Taub sosem fontoskodik, de kemény és játékos. Szolnokon olyan García Marquezt (a Száz év magányt) alkot a színpadon (Törőcsik, Garas, Mertz), hogy meghívják az előadást Bogotába, a szerző kolumbiai fesztiváljára. (Bodor Páltól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Déri Miklós fotóművész kiállítása

Átadták az első Heller Ágnes-díjat

Hajós Trianoni Emléktúra - START

Darvay Nagy Adrienne - Szín játék

MGP - Coming out

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól