Dátum: 2020. október 22. csütörtök    Mai névnap(ok): Előd


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER

A Szabadkai Népszínház vendégjátéka: Kés a tyúkban
Harrower: Kés a tyúkban című művét Fekete Péter szépséges, ősi mítoszokkal teli, tragikus balladának rendezte meg, a darabban rejlő groteszk elemeket figyelmen kívül hagyva. A Thália Színház „Vendégségben Budapesten – Határon Túli Magyar Színházi Estek” sorozata keretében a Szabadkai Népszínház Magyar Társulat vendégjátékának egyik produkciója David Harrower Kés a tyúkban színműve volt, melyet Fekete Péter állított színpadra.
A most negyvenkét esztendős Fekete Pétert angol nyelvű rendezéseiről ismeri a közönség, hiszen az elmúlt közel egy évtized alatt 15 angol nyelvű darabot rendezett a szigetországban, melyek közül többel a Merlin Színházban is vendégeskedett. A szabadkaiak Kés a tyúkban előadását azért is kísérte (elsősorban) szakmai várakozás, mert a tavalyi évad legsikeresebb bemutatójának számított Szabadkán. A két főszereplő, Vicei Natália és Katkó Ferenc az év színésznője, illetve legjobb férfi főszereplője díjat kapta.

Harrower darabját Varró Dániel kitűnő fordításában jól ismeri a magyar közönség, a Kamrában Gothár Péter rendezésében kirobbanó sikerrel játsszák évek óta. A szabadkaiak előadásán alig volt olyan néző, aki ne látta volna Gothár előadását, így mindenképpen hendikeppel indult Fekete Péter rendezése.

 
A Thália nagyszínpadára mintegy ötsornyi tonettszékre ültették fel a közönséget, s még így is leszűkítették a játékteret. Már az első pillanatban kiderült, hogy Fekete Péter egészen másképp közelített Harrower művéhez, mint Gothár, hiszen egy nagyon is lírai, halk felütéssel indított, majd mítoszokkal teli balladának rendezte az egész előadást.
Fekete Péternek jó érzéke van a lélek belső rezdüléseinek látványos megjelenítéséhez, de Harrower mintha mást is beleírt volna művébe. Igen plasztikus Vicei Natália játéka, különösen a szerelmi jelenetet követően hatásos. A földműves (Csernik Árpád) alakításából hiányzik a groteszk, ironikus megjelenítés.

*

Az előadás alatt történt két incidens, amit nem lehet szó nélkül hagyni. Már régóta tapasztalni, hogy a Thália, mint befogadó színház, működésében régóta nem felel meg a minimális elvárásoknak, többször is méltatlan helyzetbe hozzák a vendégül látott társulatokat és a nézőket. (Erről már más alkalommal is írtunk bővebben.) Most az előadás alatt mintegy öt percen át hallatszott egy vezetékes telefon csörgése, negyedóra múlva pedig egy férfi erőteles hangja mintegy három-öt percig „szórakoztatta” a közönséget, miközben az előadás legszebb líra jeleneti zajlottak.

[Deák Attila]

Cikk nyomtatása

Küldje el a cikket ismerősének!
 
feladó neve:    
feladó e-mail címe:    
címzett neve:    
címzett e-mail címe:  
 
Születésnapi levél
Taub Jánosnak
Taub sosem fontoskodik, de kemény és játékos. Szolnokon olyan García Marquezt (a Száz év magányt) alkot a színpadon (Törőcsik, Garas, Mertz), hogy meghívják az előadást Bogotába, a szerző kolumbiai fesztiváljára. (Bodor Páltól)
Archívum
Legfrissebb cikkeink
A Hazám-díj Kuratóriumának nyilatkozata

Hajós Trianoni Emléktúra

Az ember tragédiája 2.0

A Békéscsabai Napsugár Bábszínház 2020/2021-es évada

„ Távoli üzenet”

Déri Miklós fotóművész kiállítása

Átadták az első Heller Ágnes-díjat

Hajós Trianoni Emléktúra - START

Darvay Nagy Adrienne - Szín játék

MGP - Coming out

Sajtószemle
Enciklopédia
Webtechnológia
Technológiák, fejlesztési megoldások, referenciák a Terasz.hu - tól