Dátum: 2017. október 23. hétfő    Mai névnap(ok): Gyöngyi


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
 
 
 Aktuális cikkek
Értelem és érzelem
Értelmünk felfedezése és kiaknázása után érzelmeink intelligens használatának elsajátítása volna a következő kulcsfontosságú fejezet ahhoz, hogy az emberiség végre fejlődésének újabb stádiumába lépjen.
Eszik vagy isszák?
Ma, amikor annyi szó esik a test és a lélek egészségének fontosságáról, jó volna megismerni a lelki egészség meg- és visszaszerzésének egyik ismert eszközének mibenlétét - azt, hogy mi is az a pszichoterápia...
 
 
Mit nekem a karácsony, mit esznek a kalácson?
Különösen súlyos formát ölthet a depresszió karácsonykor. A jelenség világszerte jól ismert. Az Egyesült Államokban azonban azért figyelnek idén jobban a szakemberek, mert ott a szeptember 11-i események nyomán gyakoribbá váltak a pszichés betegségek. A lelki zavarokat gyógyító orvosok arra számítanak, hogy az év végi ünnepek alkalmával az eddiginél sokkal több amerikai süllyed válsághangulatba. A segélyszolgálat munkatársaitól feltehetően a szokásosnál jóval többen kérnek segítséget.
A karácsony a legtöbb ember számára az év legmeghittebb időszaka: legalább ez a néhány nap a családi együttlétről, az egymás iránti szeretetről és figyelemről szól. Sokan azonban a "boldog" ünnepnapokat érzik a legnehezebbnek, már-már elviselhetetlennek.
Az ünnepek alatt jelentkező letörtségnek különféle okai lehetnek: a téli depresszió, az előkészületekkel járó stressz és fáradtság, a karácsonnyal kapcsolatos túlzott elvárások és a magány. Akik pedig az év többi napján is valamilyen lelki problémával (például depresszióval) küzdenek, ezt az időszakot - részben a felsorolt okok miatt - még nehezebben vészelik át. Karácsonykor ráadásul az emberek még többet gondolnak elvesztett szeretteikre. Rossz lelki állapotban pedig nehéz együtt örülni a többiekkel, felszabadultan csacsogni, örvendezni az ajándékoknak és igyekezni a család többi tagjának kedvében járni.
Íme néhány tipp, hogyan küzdhetjük le az ünnepek alatti levertséget:
- Próbáljunk minél kevesebbet várni a karácsonytól! Semmi sem lehet tökéletes.
- Ne fojtsuk el negatív érzelmeinket - ha fel akarnak törni, engedjünk nekik utat!
- Ne rágódjunk a múlton, próbáljuk inkább az adott körülményekhez képest jól érezni magunkat.
- Rajtunk is segíthet, ha segítünk a nálunk elesettebbeken.
- Ne igyunk túl sokat, mert a pillanatnyi feloldódáson túl, a kijózanodáskor az alkohol csak még elkeseredettebbé teszi az embert.
- Ne féljünk a változástól, nyugodtan ünnepeljük a megszokottól eltérően a karácsonyt!
- Olyan emberekkel töltsük az ünnepeket, akikkel szívesen vagyunk, és akik odafigyelnek ránk. Felvehetjük a kapcsolatot régi barátokkal, ismerősökkel is!
- Hagyjunk időt saját magunkra. Ne vesszünk el a családi programok szervezésében.
Ha mindezek ellenére szorongással töltenek el az ünnepek, legvégső esetben szervezhetünk magunknak egy teljesen "karácsonymentes" karácsonyt, hiszen az ünneplés - főleg, ha rossz hatással van ránk - igenis nem kötelező. Tölthetjük úgy ezt a néhány napot, mint egy átlagos hosszú hétvégét: pihenéssel, szórakozással, bármivel, ami érzelmi állapotunkra kedvező hatással van.
Persányi Norina
Kapcsolódó cikkek:
A terror utórezgései
Téli depresszió
Enciklopédia:
Depresszió
Link:
Holiday Blues
Légy hű magadhoz!
Adjuk vissza a társadalomnak azt, ami az övé!
Jóból is megárt a sok!
Az utolsó magyar hadifogoly
Szenvedélyek viharában
Evési rendellenességek, testkép és média II.
Evési rendellenességek, testkép és média I.
Pszichés zavarok és mesehősök
Mennyi terápia elég?
Az erőszak pszichiátriai és pszichológiai vonatkozásai
Play.hu szórakoztatóportál
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu