Dátum: 2017. július 28. péntek    Mai névnap(ok): Salamon, Szabolcs


képgaléria kertpont.hu sakk linkajánló
 
Előadóművészet
Irodalmi szekció
Képzőművészet
Társadalom
Könyvsarok
Képgaléria
Ráday utca
Reál
Kiadványok
POSZT
Enciklopédia
CITY BALETT ALAPÍTVÁNY
HARMÓNIA ALAPÍTVÁNY
Terasz Archív
Kortárs Mozgásművészeti Portál
Nemzeti Színház
Bessenyei Ferenc honlapja
PREMIER
 
 
 Aktuális cikkek
Olasz szigor
Június második felétől jelentős változások léptek életbe az olaszországi közlekedési szabályokban.
Bébi BMW
Hírek, fotók a leendő BMW 1-es szériáról, az olcsó BMW-ről.
 
 
Bemutatta a DaimlerChrysler négy üzemanyagcellás járművének prototípusát a California Fuell Cell Parnership (Kalifornia Üzemanyagcella Társaság) üzemében. A cég az autógyártók, energiaipari vállalatok és az amerikai államvezetés együttműködése alternatív üzemanyagforrások kifejlesztésére. A DaimlerChrysler és más autógyárak is évek óta próbálkoznak a hidrogén-meghajtású autókkal.
A kifejlesztett alternatív meghajtású járművek:
  • Nátriumpiroborat hajtású Chrysler Town & Country;
  • Folyékony hidrogénnel hajtott NECAR 4;
  • Hidrogéngázzal üzemelő NECAR 4a;
  • Metanollal hajtott NECAR 5.

[A borax, azaz nátriumpiroborat a legfontosabb bórsavsó. Fémek felismerésére használják, továbbá fémek forrasztásánál, drágakőutánzatok készítésénél, a fajansz mázának előállításánál, orvosságként és a kikeményített fehérneműk fényének fokozására.]

A három NECAR autó a Mercedes-Benz A-osztályából kifejlesztett változat.
necar 5 necar 4
Az üzemanyagcella a levegőből kapott oxigént a üzemanyagtartályban lévő hidrogénnel vegyíti, amiből elektromos áram fejleszthető, és ez meghajtja az autó villanymotorját.

"A legnagyobb problémát nem az üzemanyagcella, hanem az üzemanyag jelenti." - mondta Thomas Moore alelnök, a fejlesztési csoport vezetője. Úgy tűnik, az autógyárak végre megtalálták a jövő hajtóanyagát, a hidrogént.


A DaimlerChrysler az első üzemanyagcellás buszokat 2002-ben adja ki, az üzemanyagcellás személyautókat 2004-től forgalmaznák. Hogy ezeket a célokat elérjék, több mint 1.4 milliárd dollárt fektetnek az üzemanyagcella-technológia kutatásába és fejlesztésébe 2001-től 2004-ig.

(vzs)

Link:
Üzemanyagcellás járművek
Drágább M5-ös
Sikeres 307-es
Tízmillió KIA
Harminc éve az utakon a BMW 5-ös
Matricával az M7-esen is
Százezredik Mini
266-al száguld a Cayenne
Európában már kapható a luxus Volkswagen
7-es visszahívások
Nevesített BMW-k
Vendég a fórumban
Tuning
Autós rekordok
| M?iaaj?lat | Impresszum | Jogi nyilatkozat |
info@terasz.hu