Jazz: világzenei és népzenei motívumkincsekből
A Budapest Music Center több éves kiadói trendjének egyre jelentősebb eredményének lehetünk tanúi: a minap jelent meg két CD, amelyen két európai hírű magyar jazz zenész Dresch Mihály és Juhász Gábor világzenei és népzenei motívumkincsekből merítve alkotott különleges élményt.
60/40 A létezés ritmikus aspektusa
 
Juhász Gábor gitárművész a hazai dzsessz egyik legeredetibb tehetsége egyenrangú szerzőtársnak maga mellé vette a nemzetközileg jegyzett dán trombitás, Palle Mikkelborgot és „60/40 A létezés ritmikus aspektusa” címmel világzenei (indiai, arab) elemekkel operáló sajátos CD-t készítettek. A kamarazenei ihletésű, helyenként költői szépségű dzsesszt Lantos Zoltán hegedűjátéka külön megemeli. A többi közreműködő is igen jeles, élvonalbeli muzsikus: Helen Davies (hárfa), Barcza Horváth József (bőgő), Szalai Péter (tabla), Dés András és Balázs Elemér (ütőhangszerek). A különböző zenei kultúrák és technikák között felfedezhető az ősi indiai rágák motívuma is.

Dresch Quartett - Egyenes zene
 
A Dresch Quartett Egyenes zene címet adta az új korongjának. Dresch Mihály a magyar és kárpát-medencei autentikus népzene motívumkincséből sajátos dzsesszvilágot teremtő szaxofonművész és komponista immár tizedik lemezét jelentette meg.
„Misi egy ősi zenei világintegritást fedezett fel, melyet azóta rohamosan globalizálódó világ mindent egybegyúró zeneisége hitelesített” – írta róla a műfaj ismert kutatója Szigeti Péter. A kiváló szaxofonoshoz ezúttal is régi zenésztársai csatlakoztak, azok, akikkel már bejárta egész Európát: Kovács Ferenc (hegedű), Szanadi Mátyás (nagybőgő) Baló István (dob) összecsiszoltan, gyönyörűen muzsikál.

[ Deák Attila ] 2004-09-06 00:02:00